Ez a weboldal sütiket használ, hogy az oldal összes funkcióját elérje. További információt az adatkezeléssel kapcsolatban az Adatvédelmi tájékoztató oldalunkon talál. Amennyiben elfogadja a sütik használatát weboldalunknak, kérjük kattintson az Engedélyez gombra.

A Stadler építi a világ első alacsonypadlós egyszintes nagysebességű motorvonatát

2014-05-13

A Stadler Rail Csoport lett a győztese a Svájci Szövetségi Vasutak pályázatának, amelyet az Alpokon keresztül észak-déli irányban áthaladó nemzetközi hálózaton közlekedő nagy sebességű vonatok beszerzésére írtak ki még 2012-ben. A szerződés értelmében a svájci vasúti járműgyártó csoport 29 darab 11 részes, 250 km/h végsebességre képes EuroCity vonat gyártására kapott megbízást. A megrendelés fontos mérföldkő a Csoport életében, ugyanis ezzel a Stadler belép a vasúti járműgyártás nagysebességű ágazatába. A többáramnemű vonatok Svájcban, Olaszországban, Németországban és Ausztriában fognak közlekedni. A tendergyőztes jármű különlegessége, hogy a világ első egyszintes, alacsonypadlós nagy sebességű vonata lesz. A megrendelés értéke 980 millió svájci frank körüli összeget tesz ki.

Peter Spuhler, a Stadler Rail Csoport tulajdonos vezérigazgatója elégedettségét fejezte ki: „Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy az általunk ajánlott járműkoncepció lett végül a legjobb a rendkívül szigorú előírásokat megfogalmazó tenderen. Szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem az SBB-nek a belénk fektetett bizalmat. Úgy gondolom, hogy a  járművek megbízhatóságára és rendelkezésre állására vonatkozó referenciáink, illetve az Olaszország, Németország és Ausztria számára határon átívelő közlekedésre gyártott többáramnemű vonataink pozitív hatással voltak a döntéshozatalra.

Az újonnan kifejlesztett EC250 kódnevű, 400 ülőhellyel rendelkező 11 részes motorvonat 200 méter hosszú lesz. Minden jármű két, mozgáskorlátozottak számára is igénybe vehető mosdóval, első és másodosztályú helyekkel, illetve étkezőkocsival lesz felszerelve. Az új vonatok várhatóan 2019-től állnak forgalomba.

A kocsik úgynevezett Jacobs forgóvázakkal kapcsolódnak össze. A vonat kifejlesztése során a Stadler Railnek lehetősége volt olyan komponensek felhasználására, amelyek korábban már sikeresen vizsgáztak más meglévő termékeknél. A cégnek ugyancsak széleskörű tapasztalata van a Svájc és Olaszország közötti határmenti közlekedésben, évek óta csaknem 40 vonat nyújt megbízható szolgáltatást a régióban. Olaszországban és Ausztriában további 18 darab többáramnemű Stadler vonat kapott típusengedélyt, Olaszországban pedig összesen már több mint 100 jármű van forgalomban.

A Stadler Rail egyik legfőbb erőssége a termékinnováció. A svájci járműgyártó az elmúlt években jelentős sikereket ért el a fejlesztésben, termelésben és a nagyon rövid határidőre készülő új termékek gyártásában. Csak három év telt el a zürichi elővárosi vasúti hálózatra újonnan fejlesztett, emeletes KISS motorvonatok megrendelése és azok utasforgalomba állítása között. A Stadler Rail időről időre ugyancsak bizonyítja szakértelmét azokban az esetekben is, amikor egy már meglévő járműsorozat további fejlesztéséről van szó; legyen szó akár a FLIRT vonatok szélsőséges időjárási körülményekhez való átalakításáról Skandináviába, vagy akár az első 200 km/h végsebességű FLIRT-ök gyártásáról Norvégia és Ausztria részére. Az összes említett jármű kiváló rendelkezésre állási szintet ért el igen rövid idő alatt.

2011 óta a Stadler Rail Csoportot erősen érinti az európai gazdasági válság és a svájci frank erősödése. A valuták értékének néhány hónap alatt bekövetkező változása miatt a Svájcban gyártott járművek 20%-kal többe kerültek mint azok, amelyeket az eurózónán belül lévő  versenytársak gyártanak. Emellett az európai országok nagy adósságállománya a tenderkiírások drasztikus visszaeséséhez vezetett. 2012-ben a Stadler megrendeléseinek összege az addigi szokásos 2 milliárd svájci frankról 720 millióra esett vissza.

A Stadler Rail válasza a válságra az új piacok és területek kiaknázása volt, ezen belül a nagy távolságú, 250 km/órás, továbbá a földalatti vasutak piaci szegmenseibe történő belépés lehetősége. A cég mindkét feladatot sikerrel hajtotta végre. A Stadler Rail 2012-ben, Berlinben az első földalatti, a jelenlegi pályázattal pedig az első nagy sebességű járműre kiírt megrendelését nyerte el.  Peter Spuhler hangsúlyozta: “Meggyőződésünk, hogy bizonyos módosításokkal más piacokon is értékesíteni tudjuk majd ezt a járműtípust.”

A flotta teljes egészében a  bussnangi telephelyen készül el, a forgóvázakat pedig a winterthuri üzemben gyártják le.

A Stadler Rail Csoportról

A vasúti járművek felhasználóra szabott megoldásainak rendszerét kínáló Stadler Rail Csoport Svájcban (Altenrhein, Bussnang és Winterthur), Németországban (Berlin-Pankow, Berlin-Hohenschönhausen, Berlin-Reinickendorf és Velten), Lengyelországban (Siedlce), Magyarországon (Budapest, Pusztaszabolcs és Szolnok), Csehországban (Prága), Olaszországban (Merano) és Algériában (Algír) van jelen. A Csoport összesen több mint 5000 alkalmazottat foglalkoztat világszerte. A vállalat járműcsaládjának legismertebb tagjai a GTW csuklós motorvonat (575 db), a Regio-Shuttle RS1 (497 db) a MÁV-csoport részére is szállított FLIRT villamos motorvonat (951 db), a KISS emeletes villamos motorvonat (171 db), továbbá a Variobahn (320 db) és a Tango (120 db) fantázianevű városi villamos járművek. A Stadler személyszállító vasúti kocsikat és dízel-elektromos mozdonyokat is gyárt, továbbá globális piacvezetőnek számít a fogaskerekű járművek piacán.

VISSZA

Tisztelt Olvasó! Szolnok hírei, programjai iOS és androidos mobiltelefonjáról is elérhetők. Töltse le az alkalmazásboltból a SzolnokApp mobil alkalmazást és olvassa mobiljáról a legfrissebb szolnoki információkat!

SzolnokApp link: http://info.szolnok.hu/app

További hírek

1500-nál is több laptopot kapnak a szolnoki diákok

2024-04-30

A kormány ebben a ciklusban a magyar köznevelés digitalizációját tűzte ki célul - jelentette ki dr. Maruzsa Zoltán, a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára a hétfői notebook-átadáson.

Átadták a megújult Véső úti Sportközpontot

2024-04-26
A sport jellemformáló, olyan erényekre tanít, amelyek aztán az egész élet során elkísérhetnek és a legnagyobb küzdelmekben segítenek, ilyen az alázat, a kitartás, a fegyelem és az együttműködés - mondta Schmidt Ádám a megújult Véső úti Sportközpont ünnepélyes átadásán pénteken.

Döntött a közgyűlés: ingyenes lesz a tömegközlekedés a diákok számára

2024-04-25
Szeptember 1-jétől ingyenessé válik a helyi tömegközlekedés a szolnoki diákok számára, de a képviselőtestület a helyi felsőoktatás fejlesztéséről, a parkolás könnyítéséről is tárgyalt csütörtökön.

Dr. Lőrincz Ambrusra emlékeznek

2024-04-25
2024. május 3-án 14 óra 30 perckor a Szolnoki Római Katolikus Temető nagy ravatalozójában szeretettel várjuk mindazokat akik ismerték és szerették, hogy közösen emlékezzünk meg róla.

Ötvenéves jubileumát ünnepli a pedagógiai szakszolgálat

2024-04-17

Fennállásának félévszázados jubileumát ünnepli a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Szolnoki Tagintézménye, ebből az alkalomból Múlt és jövő a jelenben címmel rendeztek konferenciát a városháza dísztermében.